De 'rustige' weekjes :) - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Janine Pietersen - WaarBenJij.nu De 'rustige' weekjes :) - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Janine Pietersen - WaarBenJij.nu

De 'rustige' weekjes :)

Blijf op de hoogte en volg Janine

03 April 2015 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Daar ben ik weer! Dit keer wat rustiger verhalen!

2 week geleden op Zaterdag avond naar Grahamstown gegaan. Dit is een studenten stad verderop, en we hoorden dat we daar wel een leuke avond konden hebben! Het was erg gezellig met 6 meiden, maar het ‘stappen’ viel dan weer wat tegen. Het is geen Nederland! Haha. Maar wel wat avonturen meegemaakt, zoals met z’n 8en in een 4 persoons audi cabrio. Past Prima. Verder maar lekker van het weer genoten, gewoon in Port Alfred, lekker aan het strand.

Doordeweeks vaker naar de Daycare geweest! Want er was maar 1 lerares aanwezig voor 50 kinderen, dus hebben we een vrijwilligers rooster opgezet, en gingen we zelf natuurlijk ook, want het is ons project  Erg leuk, maar ‘Juf Jenny’ was na 4 uur knuffelen, spelen, tillen, zingen en dansen wel een beetje uitgeput  Maar als je die lieve gezichtjes ziet, is het het alles waard!

Het weekend erop op Zaterdag naar Alicedale geweest. Dit is een plaatsje in de middle of nowhere, waar 16 studenten van onze school een course volgen (wildlife management). Waaronder Lenie, een vriendinnetje van Terschelling. Er was dat weekend een golf contest, plus een feestje  Met 6 meiden er heen geweest, en het was zeker een leuk feestje  Neon verf, gezellige mensen, oude muziek, nederlandse muziek, en een ‘road kill’, als een soort ontgroening! De volgende dag nog even bij hun zwembad gelegen, en weer 2 uur over een hobbelige weg (langs giraffen in de wei) naar huis.
Lenie wordt btw mijn nieuwe kamergenootje de volgende module, wat super gezellig wordt! (mijn oude kamergenoot gaat naar een ander huis).

Afgelopen weken waren de laatste 2 weken van de module! (ik zit hier uiteraard voor school). Hierin moesten we nog wel wat werk doen, zoals de module opdracht en de eindpresentatie. Maar alles is ingeleverd, en dat betekent 4 weken vakantieee!

Morgen vertrekken we met 5 meiden voor 10 dagen naar het noorden! Eerst Lesotho (dat is een klein landje in Zuid-Afrika), dan Drakensberge, Durban en Coffee bay! Onwijs veel zin in dus  Na 5 dagen even uitrusten thuis, is het tijd om papa op te halen! Met papa nog 14 dagen reizen naar het zuiden, de Garden route ! (via de kust naar Kaapstad, en terug).

Tot snel!
Lieeeefs Janine