Adrenaline Junkie - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Janine Pietersen - WaarBenJij.nu Adrenaline Junkie - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Janine Pietersen - WaarBenJij.nu

Adrenaline Junkie

Blijf op de hoogte en volg Janine

16 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Daar ben ik weer! Voor degene die nog steeds trouw lezen, tnx!
Na 2 weken avontuur, ben ik er denk ik achter gekomen dat ik een Adrenaline junkie ben! Waaauw wat een gave en stoere dingen meegemaakt!
Eerst natuurlijk gewoon school! Maar,erg mooie dingen meegemaakt! Samen met Cheryl naar ons nieuwe project geweest, een pre-school! 50 lieve kindjes, en maar 2 leraressen. Ze waren erg blij dat wij er waren, omdat we dan konden helpen met de kinderen! Veel gespeeld / geknuffeld en handjes vastgehouden! Ze wouden ons niet meer los laten... Morgen (17-03) hopen we wat meer met de leraressen kunnen te praten, en kijken wat we financieel voor hun kunnen betekenen!
Avontuur!:
Het weekend van 6/7/8 maart ging ik mee met een georganiseerd reisje naar Tsitsikamma. Dat is een heel mooi natuur park, met veel bergen en een prachtige, botsende, oceaan! Met een leuke club van 12 studenten gingen we vroeg weg  S’middags in het hele chille hostel wat gechilled in de hangmatten / zon. Daarna gingen we op ons eerste avontuurlijke tripje, Ziplinen! Deze keer wat hoger en sneller dan de vorige keer ;) 8 mooie banen over de bergen. S’avonds lekker gebraaid (bbq) en leuk gepraat met de ‘eigenaar’ van het hostel, erg mooie verhalen gehoord! Zaterdag een dag vol adrealine! Black water tubing! Echt iets voor mij  Het is een soort canyoing, wat ik al heel vaak in Frankrijk heb gedaan, maar dan nog met een band (veel peddelen). De rit duurde echt 5.5 uur, wat heel lang is, maar er waren veel mensen moe en angstig. Ik was gelukkig totaal niet moe, en ging een beetje mensen erbij helpen, omdat ik wat uidaging erbij zocht ;) Na dit, hebben de guides me een baan aangeboden! Haha. Ze vonden dat ik het zo leuk deed, en ze zeiden je bent altijd welkom, om het team te joinen! Nouu, ik natuurlijk blij, weet alleen niet of ik de tijd ervoor heb ;) Doordeweeks gewoon school, en het is wel 5 uur rijden! Maar wie weet, voor een weekje ;)
De avond nog erg gezellig doorgebracht, met Afrikaans eten en poolen / kaarten en zitten bij het kampvuur!
Zondag stond de Hike op het programma. Maar we kregen de kans om ook de hoogste bungeejump bridge (216 m) van de wereld te doen!! Samen met 3 andere meiden besloot ik het te doen, en de hike kan ik wel met papa gaan doen, als die straks komt! (beter voor papa’s hartslag ;) ). Doooodeng natuurlijk, maar onwijs gaaf! Ik was de lichste van de groep...wat betekende dat ik als eerste moest! Nouja, gewoon maar doen alsof je gek bent, en springen maar! De vrije val duurde 5 seconden, en je gaat zo’n 100 km/uur. Het filmpje is ook heel gaaf geworden, die zien jullie hopelijk in NL wel!
Na dit avontuurlijke weekend, een gewone drukke schoolweek gehad, met deadlines (gehaald). Ook nog middagje op het strand geweest, maar toch weer bewezen dat mijn huid niet gemaakt is voor de Afrikaanse zon! (4x factor 50 en tóch verbrand).
Het volgende weekend kwam Lenie naar me toe. Dit is een meid van Terschelling, en ze zit 2 uur verderop! Vrijdag lekker gegeten, en zaterdag samen naar Grahamstown, om te gaan skydiven!! We moesten 5 uur wachten (vanwege de wind), maar hebben lekker in het zonnetje gezeten. Allebij totaal niet zenuwachtig! Je zit ongeveer 15 min in het vliegtuigje, best lang! In het vliegtuigje werd ik aan de man vastgekoppeld, en dan komt het moment dat je benen uit het vliegtuig moeten! Gaaaaf! En wat hoog! (3 km). Over de kop ‘val’ je dan, en de vrije val duurde 30 sec! Heel cool en daarna lekker lang nog ‘vliegen’! Ook dit filmpje is erg mooi gemaakt  Totaal geen angst gehad, waardoor ik nu zéker weet dat ik zulke dingen vaker ga doen!  (sorry pap en mam).
Volgende weekenden nog niks gepland, maar over 2 week begint de 4-week-durende vakantie!
Veel liefs,
Janine

  • 16 Maart 2015 - 22:45

    José:

    Nou Janine dat zijn weer heel wat belevenissen.Leuk en stoer hoor. En wat dat sky diven betreft; je hebt groot gelijk. Ik hoef het alleen niet van te voren weten; )
    Ps. ik vond dat je al erg bruine benen had. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Janine

Actief sinds 20 Jan. 2015
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 3505

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 05 Juli 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: